האינטרפול והפשיעה הכלכלית הגלובלית

הפשיעה הכלכלית הגלובלית גדלה באופן עקבי, ובשנים האחרונות תופסת תאוצה שמובילה לפגיעה משמעותית במערכות פיננסיות בינלאומיות, וכתוצאה מכך נגרמים הפסדי ענק לחברות גדולות, אך גם לעסקים קטנים. זאת כתוצאה ישירה מעיכוב בצמיחה כלכלית, ומול אתגרים אלו האינטרפול ומערכות אכיפת החוק בעולם מבקשות להתמודד.

האינטרפול והפשיעה הכלכלית הגלובלית

הפשיעה הכלכלית קיבלה זריקת מרץ לאחר התפרצות מגיפת הקורונה – שיתוף פעולה של ארגוני פשיעה יחד עם שחיתות שלטונית יצרו שינויי שיטה מהירה וניצול הזדמנויות כדי לבצע הונאות רחבות היקף כנגד אישים פרטיים וחברות באמצעות עבירות הונאת סייבר, הונאת פורקס, הונאות השקעות ושימוש במניפולציות של הונאת מטבעות דיגיטליים.

כיצד מתמודד האינטרפול עם התגברות הפשיעה הכלכלית?

לצורך התמודדות גלובלית עם הפשיעה הכלכלית והתגברות ארגוני הפשע, הוקם באינטרפול גוף המכונה “IFCACC” – גוף שנועד להרחיב ולייעל את ההתמודדות מול פשיעה פיננסית, הונאות והלבנת הון.

מתוך ההבנה שיש צורך של האינטרפול להדק את שיתוף הפעולה בין רשויות האכיפה השונות ברחבי העולם, הגוף החדש יפעל בשיתוף פעולה מלא עם בעלי עניין במטרה לחזק את הפעולות המשותפות של האינטרפול כנגד ארגוני פשיעה פיננסיים ונושאי תפקידים רגולטוריים שנוגעים בשחיתות שלטונית. זאת באמצעות הפעלת גופים וכוחות משימה לפעולה פיננסי של האינטרפול, וגופי פעולה איזוריים ויבשתיים הכוללים שירותי מודיעין, ארגוני שיטור ונציגות של מגזרים פיננסיים.

מהם תחומי הפעולה של האינטרפול כנגד פשיעה כלכלית גלובלית?

ארגוני הפשיעה פועלים בכמה מישורים עיקריים, כשהמרכזיות שבהן נוגעות לביצוע ההונאה ולאחר מכן הזרמה והלבנה של הכספים שהתקבלו כתוצאה מביצוע הפשיעה. האינטרפול פועל כיום בכח משימתי משותף כדי למנוע הלבנת הון והשבת נכסים שנתקבלו באמצעות ביצוע פשעים כלכליים, תוך הפעלת יכולות סייבר לצורך זיהוי אותם נכסים וחילוט מהיר שלהם.

במקביל לפעולות כנגד ארגוני הפשיעה, הגוף החדש באינטרפול מייעד לעצמו פעילות ענפה כנגד שחיתות של עובדי ציבור ואישים פוליטיים שמאפשרים לארגוני הפשע לפעול בתחומם.

עוד בנושא: עבירת הפרת אמונים

האינטרפול והפשיעה הכלכלית הגלובלית

האם לאינטרפול יש יכולות לסייע במאבק בפשיעה כלכלית ובאילו אמצעים?

היכולות של האינטרפול והגוף החדש לפעול כנגד פשיעה כלכלית כוללת תמיכה בחקירות כנגד הונאות פיננסיות, תוך שיתוף והצלבת נתונים ומאגרי מידע שקיימים באינטרפול עם גופי חקירה מקומיים, תיאום פעולות אזוריות וגלובליות כנגד ארגוני הפשיעה הפיננסיים, ופריסת צוותי פעולה בתוך המדינות שבהן מבוצעות הפגיעה הפיננסית – כל זאת תוך שיתוף מלא של הידע הרב והניסיון שהצטבר במאגרי המידע של האינטרפול כדי לבחון פעולות חקירה אפקטיביות כנגד איומי הפשיעה הפיננסית.

כיצד האינטרפול מתמודד עם שיטות הונאה חדשות?

במערכות האינטרפול קיים מידע רב ויכולות התמודדות עם פשיעה בינלאומית, אולם ארגוני הפשע ממציאים את עצמם מחדש ושיטות הונאה מודרניות ומתוחכמות מתפתחות באופן מהיר ביותר. לצורך כך גופי האינטרפול מתכוונים לרכז אנשי מקצוע ואנשי מודיעין, שתפקידם יהיה להתמודד עם עבירות של הלבנת הון ושחיתות רחבת היקף, תוך שימוש בדגלי האינטרפול, צווי מעצר בינלאומיים, וכמובן מודיעין שמצטבר באינטרפול לצורך פשיטה על מוקדי מכירות ופלטפורמות שונות שנועדו לשמש את ארגוני הפשע בביצוע ההונאות.

כיצד משרד עורך דין רוטנברג יכול לפעול מול האינטרפול?

במשרד עו”ד רוטנברג, אנו מטפלים ומתמחים במשפט הפלילי הבינלאומי כבר למעלה מ-20 שנה. במסגרת זו צברנו ניסיון וידע רב בטיפול משפטי פלילי גלובלי, ואנו מספקים ייעוץ משפטי לארגונים וחברות פיננסיים כיצד להתמודד עם הונאות וכיצד לפעול כדי למנוע את החדירה של ארגוני הפשע אל תוך המוסדות הפיננסיים – כל זאת לצד ייצוג של חשודים ונאשמים ברחבי העולם.

האינטרפול והפשיעה הכלכלית הגלובלית

מדוע צריך עורך דין ישראלי לעצור במדינה זרה בעבירות כלכליות?

שיתוף הפעולה הבינלאומי לצורך ביצוע מעצרים והסגרות של חשודים במדינה זרה בעבירות הונאה כלכליות מחייבות התמודדות משפטית מאתגרת עם חוקים בינלאומיים, היכרות מעמיקה עם חוקת האינטרפול, ושיטות משפט שונות. משרד עורך דין רוטנברג מומחה בתחום מזה שנים רבות.

כשחשוד מועמד להסגרה למדינה זרה, עליו להצביע על הנקודות שצריכות לפסול או לטשטש את החשדות והראיות כנגדו. אנו יודעים כיצד לבחון ולנתח את התיק המשפטי בראיית כללי המשפט הפלילי הבינלאומי.

לייעוץ ראשוני התקשרו עכשיו: 050-6942192

עורך דין שגיב רוטנברג
שגיב רוטנברג | עורך דין פלילי
נקלעתם להליך פלילי?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
תוכן העניינים
עורך דין שגיב רוטנברג
שגיב רוטנברג | עורך דין פלילי

נקלעתם להליך פלילי?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם